Etický kodex společnosti
Vedenie spoločnosti vydáva v nadväznosti na zavedený systém spoločenskej zodpovednosti a etického jednania tento etický kódex, ktorý je záväzný pre všetkých zamestnancov spoločnosti bez ohľadu na ich pracovné zariadenie a pozíciu.
- Dodržanie práva a predpisov
Zamestnanec spoločnosti je povinný striktne dodržiavať zákony a predpisy Slovenskej republiky vzťahujúce sa k činnostiam spoločnosti.
- Transparentnosť
Všetky činnosti spoločnosti sú legálne a otvorené, aby bolo možné zamedziť akýmkoľvek podvodom. Nepodporujeme klamlivé jednanie, stret záujmov a skresľovanie. Zamestnanec spoločnosti je povinný:
- Odmietnuť akýkoľvek zásah, nátlak, vplyv, prianie alebo žiadosť, ich dôsledkom by mohlo byť ohrozenie nestrannosti pri rozhodovaní o záležitostiach zákazníka či obchodného partnera
- Rešpektovať skutočnosť, že prijímanie, požadovanie, ponúkanie a poskytovanie úplatkov či iných výhod alebo ich sprostredkovanie pre niekoho iného je neprípustné v akejkoľvek forme, a že trestne právnych dôsledkov pre vinníka hrubo poškodzuje dobré meno našej spoločnosti, ktorá takéto praktiky v akejkoľvek podobe zo zásady odmieta
- Úcta k ostatným ľudom
Zamestnanec spoločnosti je povinný rešpektovať všetky osoby bez ohľadu na pohlavie, vek, zdravotní stav, sexuálnu orientáciu, etnickou príslušnosť, národnostný pôvod, náboženské a politické presvedčenie.
- Zodpovednosť
Zamestnanec spoločnosti je povinný zoznámiť sa so svojimi povinnosti a zodpovednosťami, a tím minimalizuje priestor pre nejasnosti, konflikty a profesné chyby.
- Morálka a povesť
Zamestnanec spoločnosti je povinný:
- Jednať čestne a budovať dobrú povesť spoločnosti
- Nezneužívať svoje pracovné zaradenie v jednaní voči iným kolegom
- Aj vo svojom súkromnom živote sa vyhýbať takým činnostiam a jednaním, ktoré by mohli znížiť dôveru spoločnosti v očiach verejnosti
- Poctivosť a bezúhonnosť
Zamestnanec spoločnosti je povinný:
- Odmietnuť akékoľvek korupčné praktiky s cieľom získať výhodu oproti konkurencii
- Vždy poskytovať potrebné informácie orgánom verejnej moci, dodávateľom, partnerom a zákazníkom
- Neuvádzať do omylu, neklamať, nepredkladať ďalšie informácie a vyvarovať sa tzv. náhodným opomenutiam
- Zakladať obchodné rozhodnutia a opatrenia výhradne na najlepšom záujme, nesmie byť motivovaný osobnými úvahami alebo vzťahmi
- Vedome nepoužívať patentované údaje, postupy, materiály alebo techniky vyvinuté inými spoločnosťami, ktoré ich neuvoľnili k verejnému používaniu
- Uprednostňovať záujmy zákazníka pred záujmami vlastnými, či záujmami tretích strán a poskytovať kompetentné, nezávislé a nestranné služby
- Informovať zákazníka o všetkom, čo by mohlo ovplyvniť úsudok a objektivitu služieb
- Neposkytovať služby, rady nebo spoluprácu vedúcu k porušovaniu, či obchádzaniu daňových či iných povinností zákazníka, ktoré vyplývajú z platných zákonov
- Ochrana informácii
Zamestnanec spoločnosti je povinný:
- Chrániť všetky informácie týkajúce sa zákazníkov a obchodných partnerov, získané v rámci pracovných činností
- Dodržovať požiadavky právnych a vnútorných predpisov spoločnosti týkajúcich sa povinností mlčanlivosti a nakladanie s osobnými údajmi
- Životné prostredie
Zamestnanec spoločnosti je povinný:
- Snažiť sa minimalizovať akýkoľvek nepriaznivý dopad na životné prostredie
- Dodržiavať pravidlá na ochranu životného prostredia
- Triediť odpad a neznečisťovať žiadnym spôsobom životné prostredie
- Všetky činnosti spoločnosti vždy robiť tak, aby bol dopad na životné prostredie čo najšetrnejší
- Plnenie záväzkov
Zamestnanec spoločnosti je povinný dôsledne plniť všetky svoje záväzky a povinnosti.
- Odbornosť a profesionalita
Zamestnanec spoločnosti je povinný dodržiavať štandardy profesionálneho chovania, a ďalej je povinný sa zúčastniť firemného vzdelávania na všetkých úrovniach a vo všetkých oblastiach podnikateľskej činnosti a profesne sa vzdelávať vo svojom odbore.
- Otvorenosť
Zamestnanec spoločnosti má povinnosť chovať sa priateľsky a otvorene, presadzovať tímové správanie. Má možnosť vysloviť svoje myšlienky, nápady a stanoviská ku každodenným udalostiam v spoločnosti. V spoločnosti je podporovaná otvorená výmena názorov medzi zamestnancami na pracovisku.